Utrudnione parowanie bluetooth Android + Samsung

Autor: Michał Nowakowski Posted on Oct 25 ,2015
Utrudnione parowanie bluetooth Android + Samsung

Z chwilą aktualizacji systemu Android Wear przez Google, pojawiło się wiele utrudnień z parowaniem smartwatchy z Android Wear z konkretnymi modelami Samsung. Znajdziesz tu informację, jak obejść ten problem.

Nowy Android Wear dostępny jest do ściągnięcia w App Store. Pomimo wielu udogodnień i nowych funkcji - software zawiera pewien błąd w kodzie, który utrudnia parowanie zegarków ze smartfonami Samsung. Tablety / smartfony innych producentów nie mają problemów z synchronizacją. Nie wiem, czy jest to pewnego rodzaju pominięcie, czy celowa zagrywka Google. W każdym razie w sieci można przeczytać o wielu przypadkach - w których to SmartWatche zaraz po aktualizacji przestają parować się z modelami Samsung. Dzieję się tak też z fabrycznie nowymi modelami. Osobiście miałem do czynienia z tym problemem w telefonach Samsung Galaxy S6 i Samsung Note 5. Okazuje się, że im nowszy model smartfona - tym trudniejsze jest parowanie. Na szczęście jest kilka rozwiązań tego problemu. Zachęcam do przeczytania informacji i rozwiązań opisanych poniżej.

1. Parowanie 1 zegarka na 2 telefonach jest niepożądane.

Należy pamiętać, że do jednego Smarfona może być przypięte wiele zegarków (Android Wear może synchronizować jeden zegarek w tym samym czasie).

Uwaga: Nie możemy działać w drugą stronę - jeden zegarek może być przypięty tylko do jednego telefonu!

2. Łączenie bezpośrednio przez Android Wear, zamiast przez Bluetooth.

Czasami przyczyna problemów z parowaniem może być prosta. SmartWatch z systemem Android Wear musi połączyć się przez aplikację Android Wear. Czasami zdarza się, że użytkownik po zakupie SmartWatcha próbuje połączyć się standardowo przez włączenie Bluetooth i próbie połączenia. Dlatego też jeśli próbujesz łączyć się przez bluetooth - wyłącz go na smartfonie i włącz Android Wear.

Uwaga! Na chwilę obecną możesz sparować tylko jeden smartwatch ze swoim smartfonem na raz. To znaczy, że jeśli masz kilka SmartWatchy - nie mogą one być połączone w tym samym momencie z jednym telefonem.

 

3. Reset SmartWatcha do ustawień fabrycznych

Jeśli w aplikacji Android Wear nie możemy sparować zegarka (lub po aktualizacji przestał się parować z urządzeniami), musimy wykonać reset urządzenia.

Uwaga: Pamiętajmy, że reset urządzenia do ustawień fabrycznych usunie wszystkie dane znajdujące się w pamięci smartwatcha (w tym Watchfaces). Tyczy się to również kart, notyfikacji, danych fitness i aplikacji. Tych danych nie można przywrócić - dlatego przed resetem koniecznie wykonajmy kopię wszystkich najważniejszych danych. Jedynie dane zachowane na koncie Google nie zostaną usunięte (aplikacje będą zachowane). Reset zegarka nie spowoduje resetu danych sparowanego telefonu / tabletu.

Aby zresetować smartwatch do ustawień fabrycznych - wykonaj następujące czynności:

  1. Dotknij dwukrotnie palcem ekran smartwatcha. Zobaczysz menu.
  2. Przesuń dostępne menu aż zobaczysz "Settings" (ustawienia). Kliknij tą opcję.
  3. W ustawieniach kliknij Reset device.
  4. Poczekaj, aż zegarek załaduje się ponownie.
  5. Ponownie sparuj Smartwatch za pomocą Android Wear.

 

4. Reset SmartWatcha do ustawień fabrycznych + usuwanie cache Android Wear

Jeśli wciąż masz problem z parowaniem urządzeń - spróbuj zresetować smartwatch do ustawień fabrycznych i przed ponownym parowaniem - usuń cache z Android Wear (w snartfonie Ustawienia > Aplikacje > Android Wear > Wyczyść dane (clear cache). Następnie wyłącz Bluetooth + Wifi i włącz Android Wear ponownie. Rozpoczniesz parowanie ponownie.

Jeśli to nie pomoże należy zainstalować starszą wersję Android Wear. Uużytkownicy polecają downgrade do wersji 1.1 - pliki instalacyjne dostępne są w sieci. Starsza wersja na pewno zsynchronizuje połączenia i automatycznie uaktualni Android Wear i software zegarka do najnowszej wersji.

5. Gdy wszystkie opcje zawodzą: instalacja starszej wersji Android Wear (1.1) i aktualizacja softu z tej wersji aplikacji.

  1. Odparuj zegarek z telefonu. Odpistaluj Android Wear z telefonu.
  2. Wykonaj Reset SmartWatcha w sposób opisany powyżej.
  3. Zainstaluj starą wersję APK Android Wear. dostępna wersja 1.1.1.2113877 znajduje się tutaj: http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-wear , mirror pliku umieściłem na naszym serwerze tutaj
  4. Zainstaluj Android Wear z tego APK - po instalacji włącz tą aplikację (NIE AKTUALIZUJ!) i sparuj ponownie zegarek. Wyłącz Wifi Cloud do czasu aż aplikacja ściągnie nowy soft na zegarek.
  5. Zaktualizuj sotware zegarka poprzez  Settings - > About - > System Update. Będą to około 3 aktualizacje.
  6. Kiedy SmartWatch będzie w pełni zaktualizowany i sprawdzisz, czy działa prawidłowo - zaktualizuj Android Wear do najnowszej wersji.

 

6. UWAGA! Zegarki z Android Wear działają z iPhone, natomiast nie ma możliwości aktualizacji softu bezpośrednio z poziomu iOS.

Jeśli chcesz aktywować i używać SmartWatch na iPhone - musisz posiadać najnowszy software. Ten software możesz zaktualizować tylko z poziomu telefonu z systemem Android min. 4.3! Jeśli nie masz najnowszego software na zegarku - zainstaluj je z dowolnego innego telefonu posiadającego ten system.

Zostaw komentarz